Wsparcie zespołów klasowych 

Ważne: Działania z tego obszaru realizowane są przez wszystkich pracowników psychologiczno-pedagogicznych Zespołu Poradni, w związku z czym złożenie zapotrzebowania wymaga podania wieku dzieci/uczniów, celem przekazania do właściwych pracowników. 

  1. Zajęcia integracyjne dla zespołów klasowych.
  2. Warsztaty integracyjne w klasach polsko-ukraińskich
  3. Warsztaty rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
  4. Warsztaty przeciwdziałające przemocy rówieśniczej

 

Wsparcie w zakresie problemów emocjonalnych, zaburzeń rozwojowych, w tym niepełnosprawności intelektualnej.

Działania skierowane do uczniów:

  1. Zajęcia uwrażliwiające grupę rówieśniczą na indywidualne potrzeby dziecka/dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Realizatorzy: specjaliści w zakresie określonej niepełnosprawności
  2. Zajęcia wspierające dzieci i młodzież o odmiennym funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym. Realizatorzy: wszyscy pracownicy psychologiczno-pedagogiczni, w związku z czym należy wskazać wiek dzieci/uczniów;
  3. Warsztaty rozwijające umiejętności emocjonalno-społeczne. Miejsce realizacji: Zespół Poradni. Realizatorzy: M. Kasperowicz. A. Rutkowska

Działania skierowane do nauczycieli:

Ważne: Działania dla nauczycieli realizowane są na terenie Zespołu Poradni, co należy uwzględnić przy składaniu zamówienia.

  1. Psychoedukacja w zakresie niepełnosprawności dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym. Realizator: specjaliści w zakresie określonej niepełnosprawności
  2. Psychoedukacja w zakresie zaburzeń odżywiania. Realizator: J. Ksiądzyna
  3. Psychoedukacja w zakresie zaburzeń depresyjnych. Realizator: J. Ksiądzyna
  4. Praca z uczniem nadpobudliwym. Realizatorzy: A. Słociak, E. Chmiel-Opalińska
  5. Psychoedukacja w zakresie rozwoju dziecka od urodzenia do ukończenia przez niego edukacji przedszkolnej. Realizator: M. Kasperowicz, A. Rutkowska

 

Zapobieganie uzależnieniom, minimalizowanie skutków niepełnosprawności oraz skutków zaburzeń rozwojowych.

 

Działania skierowane do uczniów:

  1. Warsztaty uwrażliwiające na sposób autoprezentacji nastolatków w mediach społecznościowych. Realizatorzy: A. Dobroczyńska, I. Kopczyńska
  2. Badania przesiewowe w zakresie ogólnego rozwoju dziecka.

Realizatorzy: M. Niżnik, J. Wiczewska

 

Działania skierowane do nauczycieli:

Ważne: Działania dla nauczycieli realizowane są na terenie Zespołu Poradni, co należy uwzględnić przy składaniu zamówienia.

 

  1. Psychoedukacja w zakresie dostrzegania nieprawidłowości rozwojowych u dziecka od urodzenia do ukończenia przez niego edukacji przedszkolnej. Realizator: M. Kasperowicz, A. Rutkowska
  2. Czynniki chroniące i wspierające w relacji dziecko-nauczyciel. Zajęcia warsztatowe dla nauczycieli rozpoczynających pracę w zawodzie. Realizator: A. Słociak. E. Chmiel-Opalińska

 

Działania skierowane do rodziców:   

  1. Psychoedukacja nt. roli rodzica nastolatka wobec zagrożeń i korzyści płynących z Internetu. Realizatorzy: I. Kopczyńska, A. Dobroczyńska
  2. Badania przesiewowe w zakresie ogólnego rozwoju dziecka.

     Realizatorzy: M. Niżnik, J. Wiczewska

  1. Omówienie wyników badań przesiewowych mowy i badań ogólnorozwojowych, na terenie szkół i przedszkoli. Realizatorzy: M. Niżnik, J. Wiczewska
  2. Warsztaty umiejętności wychowawczych przeciwdziałające uzależnieniom behawioralnym. Realizatorzy: E. Chmiel-Opalińska, A. Słociak
  3. Zajęć psychoedukacyjne dla rodziców dzieci niepełnosprawnych. Realizatorzy: specjaliści w zakresie określonej niepełnosprawności
  4. Zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców dzieci z problemami emocjonalnymi. Realizatorzy: pracownicy obejmujący opieką grupę wiekową wskazaną w zapotrzebowaniu.
  5. Zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców dzieci przebywających na uchodźctwie. Realizatorzy: pracownicy obejmujący opieką grupę wiekową wskazaną w zapotrzebowaniu.
  6. Grupa Wsparcia dla Rodziców Dzieci z Niepełnosprawnością. Realizatorzy:
    Wabel-Schmidt, B.Pieszak

 

 Rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych u dzieci i młodzieży.

Działania skierowane do uczniów: 

  1. Zajęcia warsztatowe dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym w zakresie rozpoznawania i nazywania emocji. Realizatorzy: P. Kluwak, J. Sommerfeld, A. Sadowy-Waszak, E. Lange, A. Palcat, M. Bieszczak, M. Wójtowicz, O. Piestrzyńska
  2. Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci z nieprawidłowościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, w tym z autyzmem. Zajęcia realizowane na terenie Zespołu Poradni.

     Realizatorzy: M. Kasperowicz, A. Rutkowska

  1. Warsztaty z zakresu technik skutecznego uczenia się. Realizatorzy: K. Waldoch-Dworak, B.Petryk, A. Dobroczyńska, I. Kopczyńska
  2. Warsztaty kształtujące postawę tolerancji i empatii oraz przeciwdziałajace negatywnym postawom społecznym wśród dzieci i młodzieży. Realizacja: K. Wałdoch-Dworak, B.Petryk, J. Ksiądzyna,
  3. Zajęcia uwrażliwiające dzieci na posiadane przez nie zasoby osobiste. Realizacja: A. Palcat, M. Bieszczak
  4. Program Promocji Zdrowia Psychicznego- warsztaty dla dzieci 6 letnich

Realizarorzy: P.Kluwak, J. Sommerfeld

 

Działania skierowane do nauczycieli: 

Ważne: Działania dla nauczycieli realizowane są na terenie Zespołu Poradni, co należy uwzględnić przy składaniu zamówienia. 

  1. Psychoedukacja w zakresie rozwoju społeczno-emocjonalnym dzieci. Realizacja: M. Kasperowicz, A. Rutkowska
  2. Warsztaty uwrażliwiające na budowanie konstruktywnej relacji uczeń-nauczyciel

Realizacja: E. Stachów, A. Słociak, P. Ferdynus

  1. Warsztaty uwrażliwiające na budowanie konstruktywnej relacji nauczyciel – rodzic. Realizatorzy: M. Wójtowicz, A. Palcat, M. Bieszczak, O.Piestrzyńska
  2. Praca z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym. Realizacja:
    Piestrzyńska, M. Wójtowicz
  3. Grupa wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych.

Realizacja: wybrane zespoły psychologów i pedagogów

 

Działania skierowane do rodziców:

  1. Warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców.  Realizacja: wskazani pracownicy Zespołu Poradni, miejsce realizacji: Żary
  1. Szkoła dla rodziców i wychowawców, cz. I. – warsztaty umiejętności wychowawczych. Realizacja: A. Palcat, M. Bieszczak, P. Kluwak, J. Sommerfeld, miejsce realizacji: Lubsko;
  2. Psychoedukacja w zakresie metod wspierania młodzieży w rozwoju emocjonalno-społecznym w okresie adolescencji.  Realizatorzy: A. Słociak, E. Chmiel-Opalińska
  1. Punkty konsultacyjne w szkołach. Realizacja: K. Soroko, P. Ferdynus
  1. Psychoedukacja nt. roli środowiska rodzinnego w kształtowaniu rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka w wieku przedszkolnym. Realizacja:
    Kluwak, J. Sommerfeld, I. Nowińska, J. Mysliwa
  2. Warsztaty dla rodziców/opiekunów dot. wspierania dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju (spektrum autyzmu). Realizacja: M. Kasperowicz, A. Rutkowska
  3. Warsztaty dla rodziców uczniów klas VII-VIII nt. komunikacji z nastolatkiem. Realizacja: A. Dobroczyńska, I. Kopczynska
  4. Zajęcia psychoedukacyjne na temat rozwoju dzieci 10-12 letnich oraz specyfiki przejścia dziecka z nauczania zintegrowanego do klasy IV. Realizator: J. Ksiądzyna, K. Waldoch-Dworak, A. Kochanowicz

 

Promocja zdrowego stylu życia, troski o siebie. Edukacja w zakresie rozwoju dziecka.

 Działania skierowane do uczniów:

  1. Warsztaty dla młodzieży w kl. VI-VII dotyczące organizowania pracy i czasu wolnego. Prowadzące: A.Dobroczyńska, I. Kopczyńska
  2. Badania profilaktyczne noworodków skalą NBAS. Prowadzące: J. Myśliwa, I. Nowińska
  3. Promocja zdrowego stylu życia u uczniów nastoletnich. Prowadzące: E. Chmiel- Opalińska, A. Słociak
  4. Zajęcia psychoedukacyjnyjne z zakresu komunikacji społecznej, tolerancji oraz samopoznania. Prowadzące: K. Wałdoch-Dworak, A. Kochanowicz

Działania skierowane do nauczycieli:

Ważne: Działania dla nauczycieli realizowane są na terenie Zespołu Poradni, co należy uwzględnić przy składaniu zamówienia. 

  1. Wada wymowy i jej wpływ na rozwój dziecka. Prowadzący: K. Kaczmarek
  2. Zaburzenia mowy, a trudności w pisaniu – rada szkoleniowa. Prowadzący: Kaczmarek
  3. Rozwój mowy a dojrzałość szkolna. Prowadzący: K. Kaczmarek
  1. Wspieranie nauczycieli w planowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów z opiniami i orzeczeniami – rada szkoleniowa. Prowadzący: M. Wójtowicz, K. Kaczmarek
  1. Psychoedukacja w zakresie zaburzeń odżywiania. Realizator: J. Ksiądzyna
  2. Psychoedukacja w zakresie zaburzeń depresyjnych. Realizator: J. Ksiądzyna

 

Działania skierowane dla rodziców:

  1. Psychoedukacja nt. rozwoju dziecka od urodzenia do 6. roku życia– prelekcja. Realizatorzy: M. Kasperowicz, A. Rutkowska
  2. Gotowość szkolna dziecka kończącego edukację przedszkolną. Realizatorzy: J. Sommerfeld, P. Kluwak, E. Lange, A. Sadowy – Waszak
  1. Psychoedukacja rodziców nt. motywowania dziecka do nauki. Realizatorzy: K. Wałdoch – Dworak, A. Kochanowicz
  1. Punk konsultacyjny dla rodziców w wieku 0-3. Realizatorzy: I. Nowińska, J. Myśliwa
  2. Psychoedukacja w zakresie wspierania prawidłowego rozwoju mowy u dziecka. Realizator: K. Kaczmarek, B. Pieszak, M. Niżnik
  1. Rozwój mowy a gotowość do nauki czytania i pisania. Realizator: K. Kaczmarek
  1. Psychoedukacja w zakresie wspierania relacji rodzinnych. Realizatorzy: E. Chmiel – Opalińska, A. Słociak
  1. Psychoedukacja w zakresie zaburzeń odżywiania. Realizator: J. Ksiądzyna
  2. Psychoedukacja w zakresie zaburzeń depresyjnych. Realizator: J. Ksiądzyna 

 

 Wsparcie orientacji zawodowej od wczesnych etapów rozwojowych oraz w zależności od poziomu funkcjonowania.

 

Działania skierowane dla uczniów: 

  1. Warsztaty z zakresu orientacji zawodowej. Realizatorzy: K. Soroko, P. Ferdynus
  1. Zajęcia aktywizujące do wyboru zawodu dla klas VII-VIII. Realizator: P. Ferdynus
  1. Warsztaty dla młodzieży nt. „stresu egzaminacyjnego”. Realizator: P. Ferdynus, K. Soroko, A. Dobroczyńska, I. Kopczyńska
  1. Zajęcia warsztatowe nt. skutecznego uczenia. Realizatorzy: K. Soroko, P. Ferdynus, A. Słociak, E. Chmiel-Opalińska
  1. Warsztaty dla uczniów szkół ponadpodstawowych nt. planowania przyszłości zawodowej. Realizatorzy: K. Soroko, P. Ferdynus, A. Słociak, E. Chmiel-Opalińska
  2. Warsztaty dla młodzieży nt. ich zasobów osobistych determinujących wybór zawodu. Realizator: J. Sommerfeld

 

Działania skierowane do nauczycieli:

Ważne: Działania dla nauczycieli realizowane są na terenie Zespołu Poradni, co należy uwzględnić przy składaniu zamówienia.

  1. Grupa wsparcia dla doradców zawodowych. Realizatorzy: K. Soroko, P. Ferdynus

 

Działania skierowane do rodziców: 

  1. Wsparcie rodziców w procesie podejmowania przez ich dzieci decyzji zawodowych.   Realizatorzy: K. Soroko, P. Ferdynus

Dyżury dla rodziców, Żary

 

 

Imię i nazwisko

Dzień tygodnia, godzina

1.

Edyta Chmiel-Opalińska

wtorek, godz. 16.00-17.00

2.

Agnieszka Dobroczyńska

wtorek, godz. 15.00-16.00

3.

Paweł Ferdynus

wtorek, godz. 17.00-18.00

4.

Aneta Kochanowicz

poniedziałek, godz. 17.00-18.00

5.

Martyna Kasperowicz

poniedziałek, godz. 12.30-13.30

6.

Iwona Kopczyńska

wtorek, godz. 17.00-18.00

7.

Jolanta Ksiądzyna

wtorek, godz. 16.00-17.00

8.

Emilia Lange

poniedziałek, godz. 16.00-17.00

9.

Joanna Myśliwa

wtorek, godz. 16.00-17.00

10.

Małgorzata Niżnik

środa, godz. 12.30- 13.30

11.

Izabela Nowińska

wtorek, godz. 17.00-18.00

12.

Bożena Petryk

wtorek, godz. 16.00-17.00

13.

Barbara Pieszka

piątek, godz. 12.00-13.00

14.

Agnieszka Rutkowska

piątek, godz.12.00-13.00

15.

Agnieszka Sadowy-Waszak

poniedziałek, godz. 17.00-18.00

16.

Anna Słociak

poniedziałek, godz.15.00- 16.00

17.

Kaja Soroko

poniedziałek, godz. 14.30-15.30

18.

Ewelina Wabel-Schmidt

poniedziałek, godz. 17.00-18.00

19.

Katarzyna Wałdoch-Dworak

Poniedziałek, godz. 15.00-16.00

20.

Wilczewska Jadwiga

po wcześniejszym ustaleniu

 

Dyżury dla rodziców, Lubsko

 

 

Imię i nazwisko

Dzień tygodnia, godzina

1.

Maja Bieszczak

piątek, godz. 10.00-11.00

2.

Paulina Kluwak

poniedziałek, godz. 16.00-17.00

3.

Krzysztof Kaczmarek

poniedziałek, godz. 15.00-16.00

4.

Aleksandra Palcat

piątek, godz. 10.00-11.00

5.

Oliwia Piestrzyńska

piątek, godz. 10.00-11.00

6.

Justyna Sommerfeld

poniedziałek, godz. 16.00-17.00

7.

Małgorzata Wójtowicz

piątek, godz. 10.00- 11.00

 

Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Żarskiego realizuje zadania ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na obszarze Powiatu Żarskiego.

 

 

Głównym celem działań Ośrodka, jest wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny.

Obejmujemy wieloaspektową i kompleksową pomocą niepełnosprawne dzieci w okresie   od 0 roku życia do rozpoczęcia nauki w szkole.

Niepełnosprawność dotyka nie tyko samą osobę niepełnosprawną, ale także członków jej rodziny. Stąd też działania pomocowe Państwa są skierowane do całej rodziny

Twoje dziecko i Twoja rodzina może liczyć na kompleksowe wsparcie rodzin z dziećmi,   u których wykryto wady rozwojowe oraz rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi.

W ramach projektu „Za Życiem”, współpracujemy z Zespołem Szkół Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Żarach oraz ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym im. Jana Pawła II w Lubsku.

Zajęcia terapeutyczne prowadzimy w odpowiednio wyposażonych i przygotowanych do pracy terapeutycznej, gabinetach w naszych placówkach. Godziny zajęć są dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka i jego rodziców.

Do Państwa dyspozycji są profesjonalni i doświadczeni psychologowie, pedagogowie, terapeuci, rehabilitanci, logopedzi i lekarze. Oferujemy zajęcia:

  • logopedyczne / neurologopedyczne / surdolopedyczne  psychologiczne                                                                                                                                   
  • pedagogiczne / oligofreno / surdo /  tyflo                                                                                                  
  • zajęcia Integracji Sensorycznej                                                                                                                     
  • zajęcia TUS                                                                                                                                                    
  • zajęcia rehabilitacji ruchowej                                                                                                                      
  • zajęcia Terapii Ręki                                                                                                                                        
  • zajęcia z EEG BFB / naturoterapii                                                                                                                    
  • zajęcia Tomatisa / inne zajęcia słuchowe                                                                                                    
  • zajęcia komunikacji alternatywnej                                                                                                                        
  • zajecie hipoterapii                                                                                                                                   
  • zajęcia dogoterapii                                                                                                                                          
  • inne

W ramach  PROGRAM KOMPLEKSOWEGO WSPARCIA DLA RODZIN „ ZA ŻYCIEM: 

  • Udzielamy rodzicom specjalistycznych informacji dotyczącej problemów rozwojowych dziecka,
  • Wskazujemy właściwe dla dziecka i jego rodziny formy kompleksowej, specjalistycznej pomocy, w szczególności rehabilitacyjnej, terapeutycznej, fizjoterapeutycznej, psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej,
  • Wskazujemy jednostki udzielające specjalistycznej pomocy dzieciom,
  • Organizujemy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
  • Koordynujemy korzystanie z usług specjalistów dostępnych na obszarze powiatu. 

Podejmujemy działania stymulujące dziecko we wczesnym etapie jego rozwoju, gdyż ma to bezpośredni wpływ na osiągniecie większej niezależności, samodzielności i lepszej jakości życia w okresie dorosłości.

Dzięki programowi kompleksowego wsparcia „Za życiem” możemy zapewnić Waszemu dziecku dostęp do aktywnej i efektywnej pomocy ze strony Państwa w postaci bezpłatnej terapii, dostosowanej do potrzeb Waszego dziecka, a Wam, Rodzicom, fachową informację dotyczącą problemów rozwojowych oraz wsparcie działań, ukierunkowanych na uzyskanie przez Wasze dziecko samodzielności i prawidłowego rozwoju.

Nasza praca ma charakter wieloprofilowego stymulowania prawidłowego rozwoju dziecka i wspierania jego rodziny.

Szanowni Państwo, jeśli uznacie, że to właśnie Wasze dziecko potrzebuje pomocy – zgłoście się do naszych placówek, na pewno Wam pomożemy.

 

 

 

 

DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA

 

Prosimy o zapoznanie się z Oświadczeniem o dostępności witryn wydawanych przez Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Żarskiego z siedzibą w Żarach.

To jest oficjalne oświadczenie o dostępności (accessibility statement) serwisu Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Żarskiego z siedzibą w Żarach.

Data ustalenia tekstu Oświadczenia:                          12 marca 2021 roku

Data ostatnio wprowadzonych zmian:                        29 marca 2023 roku

Chcemy, aby każdy, kto odwiedza naszą stronę, czuł się serdecznie przyjęty i w pełni usatysfakcjonowany.

 

Zgodność ze standardami. Co w tym celu robimy?

Aby zapewnić, że nasz serwis będzie użyteczny i dostępny dla jak najszerszej grupy odwiedzających, stosujemy się do wytycznych Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0, które wyjaśniają, co robić, aby treści internetowe były dostępne dla wszystkich ludzi. (Zobacz autoryzowane tłumaczenie WCAG 2.0 na język polski.)

Wytyczne definiują trzy poziomy dostępności (A, AA oraz AAA). Jako cel dla serwisu Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Żarskiego z siedzibą w Żarach postawiliśmy sobie osiągnięcie kryteriów sukcesu na poziomie AA oraz wprowadzenie udogodnień realizujących niektóre standardy dostępności na poziomie AAA.

Wydawca i redakcja serwisu Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Żarskiego z siedzibą w Żarach w swoim działaniu kierują się także postanowieniami Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych ONZ.

 

Jak realizujemy Wytyczne dla dostępności?

Twórcy, redaktorzy i autorzy naszego serwisu dokładają wszelkich starań, aby wszystkie strony spełniały wszystkie wymagania WCAG 2.0 na poziomie AA.

 

Kompatybilność

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych, takie jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA. Pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury, jak i myszki.

 

Wygląd

Układ graficzny serwisu jest w całości opisany przez arkusze stylów kaskadowych (CSS). Ale nawet jeżeli Twoja przeglądarka lub urządzenie, którym odczytujesz strony internetowe, nie wspiera CSS w ogóle, cała zawartość każdej strony jest nadal łatwa do odczytania.

Na stronach serwisu używane są tylko względne rozmiary czcionek kompatybilnych z ustawieniami opcji „rozmiar tekstu” w przeglądarkach graficznych.

 

Odnośniki

Teksty odnośników są dobrane w taki sposób, aby w miarę możliwości były zrozumiałe nawet poza kontekstem zdania, w którym występują. Wiele łączy zawiera atrybut title opisujący dany odnośnik bardziej szczegółowo, chyba że tekst łącza sam w sobie już dokładnie opisuje dokument docelowy (tak jak np. tytuł artykułu).

 

Obrazki

Wszystkie obrazki i grafiki prezentacyjne zawierają opisy alternatywne. Obrazki czysto dekoracyjne zawierają pusty atrybut alt. Złożone grafiki są opisywane w treści strony tak, aby ich znaczenie było jasne również dla osób, które nie mogą zobaczyć obrazów.

 

Udogodnienia

Serwis jest wyposażony w udogodnienia ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

  • przełącznik zmiany rozmiaru czcionki
  • przełączniki zmiany kontrastu
  • przełącznik zmiany układu strony
  • przełącznik zmiany na „tryb nocny”

 

Zauważone problemy

Mimo naszych wysiłków, aby jak najlepiej spełnić wszystkie wymagania na poziomie AA, może się zdarzyć, że na niektórych stronach pojawią się różne usterki.

W szczególności mogą one dotyczyć:

  • Nagłówki i etykiety. Nagłówki muszą być prawidłowo zagnieżdżone. Nasza witryna obsługiwana jest przez system zarządzania treścią, który automatycznie generuje niekiedy niepoprawnie zagnieżdżone nagłówki. Staramy się na bieżąco kontrolować takie sytuacje, ale bardzo możliwe, że nie wychwyciliśmy wszystkich przypadków.
  • Treść nietekstowa (poziom A). Niepotrzebnie powtórzona treść odnośnika w opisie alternatywnym ikony. Podobnie jak w poprzednim przypadku, źródłem usterki jest automatycznie generowany opis alternatywny. Systematycznie poprawiamy kod stosowanego oprogramowania, aby wyeliminować wszystkie takie sytuacje.
  • załączonych dokumentów: Nie wszystkie starsze dokumenty zostały przygotowane zgodnie z wymogami dostępności. Systematycznie będziemy je poprawiać, zastępując niedostępne wersje dostępnymi. Nowe dokumenty przygotowywane są w oparciu o dostępne materiały źródłowe.

 

Korzystanie z klawiatury i skrótów klawiaturowych

Na wszystkich stronach można się posłużyć klawiszem TAB, aby wywołać menu umożliwiające pominięcie niektórych elementów strony i przeskoczenie do wybranego obszaru (treści głównej, menu, treści pobocznych - dodatkowych). Klawisz TAB umożliwia przemieszczanie się po wszystkich aktywnych elementach strony, a kombinacja klawiszy Shift=TAB przemieszczanie się w odwrotnym kierunku. Po menu można się poruszać dodatkowo klawiszami strzałek w lewo i w prawo oraz w dół i w górę.

Świadomie zrezygnowaliśmy z możliwości szerszego zastosowania skrótów klawiaturowe, aby uniknąć konfliktów z technologiami asystującymi (np. czytnikami ekranów), systemem lub aplikacjami użytkowników.

 

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 12.03.2021r.

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 27.03.2024r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Informacje zwrotne i kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Radosław Sobieraj

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Telefon: 607307046

 

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

 

Procedura

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Jeżeli ososba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie altenatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

 

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej;
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie;
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia  z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie informuje się o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, może zostać zaproponowany alternatywny sposób dostępu do informacji.

 

Skargi i odwołania 

Na niedotrzymanie terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do dyrektora Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Żarskiego  pocztą lub drogą elektroniczną

  • adres: ul. Wrocławska 5   68-200 Żary
  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • tel./fax: 68 4794383

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna 

 

Budynek Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Żarach przy ul. Wrocławskiej 5

  1. Budynek trzykondygnacyjny (parter, I piętro, II piętro). Budynek posiada dwa wejścia, przy których znajdują się dzwonki umożliwiające przywołanie pracownika mogącego obsłużyć osobę niepełnosprawną. 
  2. W budynku znajduje się tablica informacyjna umożliwiająca zapoznanie się z rozkładem pomieszczeń. Na parter prowadzą schody.
  3. W budynku nie ma windy, nie ma platformy dla wózków zamontowanej przy poręczy schodów.
  4. W budynku brak jest informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych. Nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  5. Do obsługi osób z niepełnosprawnością oznakowano oba wejścia do budynku. Zamontowano przy nich dzwonek przywoławczy wraz z oznakowaniem.
  6. Przy budynku urzędu znajduje się parking z wydzielonym, oznakowanym kolorem niebieskim jednym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.
  7. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  8. W ramach modernizacji budynku Poradni dostosowano łazienkę na parterze.
  9. W Poradni nie ma tłumacza języka migowego na miejscu, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line. Istnieje możliwość zapewnienia kontaktu osobistego  z tłumaczem języka migowego w ciągu 1 dnia roboczego.

Budynek Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Lubsku przy ul. Pokoju 1c

 

  1. Poradnia mieści się w części budynku jednokondygnacyjnego z podwyższonym parterem. Do wejścia prowadzą schody. Do obiektu przylega winda dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przy wejściu i windzie znajdują się dzwonki umożliwiające przywołanie pracownika mogącego obsłużyć osobę niepełnosprawną.
  2. W budynku znajduje się wizualna tablica informacyjna na temat rozkładu pomieszczeń.
  3. W budynku brak jest informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych. Nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  4. Przy budynku Poradni znajduje się parking bez wydzielonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  5. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. W Poradni nie ma tłumacza języka migowego na miejscu, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line. Istnieje możliwość zapewnienia kontaktu osobistego  z tłumaczem języka migowego w ciągu 1 dnia roboczego

 

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

W celu zapewnienia dostępności podmiotu osobom ze szczególnymi potrzebami podmiot zapewnia następujące sposoby komunikowania się:

  • Kontakt telefoniczny
  • Kontakt korespondencyjny
  • Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS,MMS lub komunikatorów internetowych- po wcześniejszym uzgodnieniu.
  • Przesyłanie faksów
  • Komunikację audiowizualną, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych- po wcześniejszym uzgodnieniu.
  • Pomoc tłumacza języka migowego- w ciągu 1 dnia roboczego od zgłoszenia potrzeby.

Podmiot nie zapewnia:

  • Możliwości wykorzystania tłumacza języka migowego przez stronę internetową
  • Kontaktu osobistego z pomocą tłumacza- przewodnika
  • Urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth

Na prowadzonych przez podmiot stronach internetowych informacje o zakresie działalności podmiotu nie są dostępne w postaci:

  • Tekstów odczytywalnych maszynowo
  • Nagrań treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo
  • Informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)

 

Inne informacje i oświadczenia

 

Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Żarskiego dokłada wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności. 

 

Przekaż nam swoje uwagi i oczekiwania

Jeśli korzystanie z naszego serwisu sprawia Ci radość albo jeśli zdarzył Ci się jakiś problem z dostępnością stron, poinformuj nas o tym. Możesz skorzystać z dwóch sposobów kontaktu:

  • Wyślij e-mail na adres:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

ZAŁĄCZNIKI:

 

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego [pobierz]

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

[pobierz]

Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności podmiotu publicznego z dnia 29.03.2023

[pobierz]